بازاریابی یکی از وظایف سازمانی و مجموعهای از فرایندهای مرتبط با خلق ارزش، اطلاعرسانی دربارهی آن ارزش و تحویل آن به مشتریان است.
بازاریابی همچنین مدیریت ارتباط با مشتریان را، به شکلی که منافع سازمان و ذینفعان آن را تأمین کند، شامل میشود.
به عبارت دیگر بازاریابی مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای ترویج، فروش و توسعه روابط با مشتریان و بازار انجام می شود. این فرآیند شامل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات بازار، بازاریابی و ارتباطات، فروش، خدمات مشتری و تجزیه و تحلیل عملکرد است. هدف اصلی بازاریابی بهبود محصول، افزایش سود برای مشتری، تقویت آگاهی و اعتماد برند و بهبود بازار است. استفاده از ابزارهای مختلف مانند تبلیغات در رسانه های مختلف، کمپین های بازاریابی، فعالیت های بازاریابی و استراتژی های بازاریابی برای دستیابی به اهداف بازاریابی بسیار مهم است.
بازاریابی
۰
از ۵
۰ مشارکت کننده